Va?

Alla inlägg under september 2008

Av Jennie - 20 september 2008 12:30

Det är vad storasystern har. Hon kan inte sitta still, tjatar, låter och har sig. Är det inte det ena så är det d andra.

Vi har varit uppe sen kl 6 imorse. Lekt och grejat i 3½ timma o då kom mormor sen har vi varit på ranten och kollat olika affärer och ätit lunch på Brända. Vid 12 tiden var det bara att åka hem för då var Emelie trött och nu så sover hon.

Av Jennie - 19 september 2008 14:20

Hela dagen har gått med racerfart och om ett tag ska vi åka till mamma och äta. N åkte till jobbet idag, han mådde betydligt bättre.

 Har varit o shoppat med svärmor, blev: klädkrokar till hallen (ungarnas), en lampa till Izas skrivbord, En turkos McKinleyjacka till mig och lite alvedon o drickpanodil. En väldigt lyckad shoppingrunda med andra ord.


Hämtade tjejerna från dagis redan kl 12 idag och slängde Emelie i säng när vi kom hem. Hon borde nog vakna vilken minut som helst.


Hur kommer det sig att man som förälder väljer att utsätta sitt barn för fara? Hur tänker man då?

Av Jennie - 18 september 2008 13:43

Emelie behövde bara lite uppmuntran att sova så nu har jag förhoppningsvis tid att skriva lite mer.

Har städat och plockat i Izas rum och sen suttit där och kollat hur man skulle kunna möblera om med en ny säng. Den går tyvärr inte in där vart hennes nuvarande säng står, det fattas 2 ynka cm....skit oxå. Nå men då kanske man kan gör apå ngt annat sätt.....

SKa iaf åka och beställa ny säng när jag hämtat Iza från dagis.


Vad ska ni äta till middag idag?

Av Jennie - 18 september 2008 13:27

Dagen började ganska tidigt men lugnt, Anticimexgubben var här och kollade golvet i vardagsrummet och som tur är så fanns det inte mögel eller liknande under golvet.

Jag har mestadels grejat på här hemma, tvättat sängkläder, bytt sådana, dammsugit, plockat och sånt i allmänhet.


Av Jennie - 16 september 2008 22:52

Jag har inte orkat skriva på några dagar.....vi har inte gjort desto mer. Varit hemma och grejat.

Öppnat paket som kommit med posten.

Ja.....typ det.


Nu ska jag ta kväll o göra en bättre uppdatering imorgon.

Av Jennie - 12 september 2008 10:03

Emelie väckte mig där runt 06.15 och ville inte somna om så vid 06.30 så masade jag mig upp. 38.4 i feber hade hon.

Iza vaknade strax efter.

Morgonen har gått i  lugnets tecken, med frukost och påklädning.

Pacjade ner E ordentligt i vagnen och förde Iza på dagis, där får hon härja runt med alla kompisar hela dagen lång. Sen på em ska vi äta hennes favvomat Tacos och efter det är det biodax med Emma =)

Hoppas att hon gillar bio.


Det är verkligen höstväder ute, solen skiner, det blåser och löven de virvlar runt fötterna när man är ute. Det rasslar himmla mysigt.

Jag längtar till vintern nu, tills man får ta fram skotern, hoppa i skoterkläderna och ge sig ut och grilla korv o mysa. Trist att det är så länge kvar =(

Nåja.

Under tiden så får man passa på att mysa med massor av värmeljus tända på kvällarna. Både inne & ute.


Har just beställt en massa julpapper & julklappspåsar från Panduro. Det slank med lite annat smått och gott oxå =) de hade juh rea upp till 70% och nu behöver jag inte stressa med såna saker iaf. Ganska skönt.


Försöker tänka framåt i år. SÅ man har det mesta fixa långt innan. Som med julgardinerna. Beställde dem från Jotex så allt uppe och nere är klart. + 13 meter multifärgad ljusslang att ha ute. På granen ska det oxå bli multifärgade lampor. Måste jaga efter såna direkt de får in julsaker på Coop.

Av Jennie - 11 september 2008 15:57

Är den lilla personen i hushållet.

Strax ska jag (eller N) åka o hämta svärmor som ville bjudas på korvsoppan =)


Vi har myst, busat, ätit plättar & glass och vilat.

Av Jennie - 11 september 2008 10:52

Emelie har feber och näsan rinner som en kran + att hon är allmänt hängig som sig bör när små barn är sjuka. Storasyster har ännu inte blivit sjuk *pepparpeppar*

Vi lämnade av storasyster på dagis vid 9 och sen var det lite nödvändighetshandling på Coop och sen hem.

Nu så har jag just lagt E att sova och ska själv börja att plocka ihop lite och så skala potatis. Thereses favoriträtt korvsoppa blir det idag ;-) 

Eller hur Therese =)


Få se om J blir igångsatt idag eller hur de nu gör.

Spännande.

Måste skicka ett sms =)

Ovido - Quiz & Flashcards