Va?

Alla inlägg under juni 2008

Av Jennie - 29 juni 2008 22:51

Jag har:

  • Plockat i diskmaskinen
  • Dammsugit
  • Lagat köttfärssås & makaroner

Jag ska:

  • Torka golvet
  • Sova

Det är väl det som är kvar att göra.........förutom att pussa på min gubbe.


God natt på er allihopa.



Av Jennie - 29 juni 2008 20:52

Årets festival. Roligt var det.

Mina små gullerumpor är lite förkylda, lite feber, lite snoriga, lite hostiga. Det skär i mammahjärtat att lämna dem hela dagarna...men de är ju i pappas goda händer =)

Pappan sköter hushållet & barnen exemplariskt och jag har haft middag klar varje dag då jag kommit hem från jobbet.....eller jag & svärmor har blivit hämtade varje dag =) Inte dåligt va =)

I denna stund så skiner solen och regnet öser ner.....tidigare haglade det, regnade & åskan mullrade hejvilt. Så vädret har varit ganska så omväxlande kan man säga.

Spännande att se vad det blir för väder imorgon när man stiger upp kl 0530. Cykel eller buss, det är frågan.

Imorgon är min första officiella dag som vikarie, förra veckan gick jag brevid......de 2 sista dagarna så fick jag sköta allt själv så man kom in i saker o ting.


Mindre roligt är att vi har upptäckt att vi har vattenskada under fönstrena i vardagsrummet och det har läckt in så att parketten har rest sig lite just där vid fönstret bakom tv:n. Har gjort skadeanmälan på internet och så får Nelson ringa imorgon o be att få nån besiktningsman hitskickad.....undras om det går på försäkring eller vad.....Davve våran granne har precis likadant.....undras hur många fler av alla hus som har detta...?


Jaja nu ska jag gå o plocka i diskmaskinen, dammsuga lite och sen....ja det är väl alltid nåt mer man ska göra *s*

Av Jennie - 29 juni 2008 09:38

Helgerna går väldigt fort numeraa, helst när man har festivalat en dag. Nåja tur att det inte är så ofta det händer =)

Har sovit lagoma 8 timmar inatt, hela familjen vaknade runt 0830 och nu har vi petat i oss frukost. Iza är förkyld och har ca 38 i feber, näsan rinner och så hostar hon. Men pigg  utöver det så vi ska ta oss en lugn promenix här om ett tag.

Annars så blir det bara att greja på här hemma, tvätta kläder och dona med såna göromål. Kanske syster & co hinner komma förbi innan de ska till Piteå igen.


Av Jennie - 26 juni 2008 23:14

Sängen den ropar.

Ska man orka med morgondagen får man lägga sig typ nyss.

Av Jennie - 26 juni 2008 21:24

Har gjort vaniljmoussé som ska stelna över natten, jordgubbsmoussen vispar jag ihop imorgon på morgonen, blommor gör jag ikväll.


Ska man så ska man......det är lika bra att köra på i full fart hela tiden.


Var på Coop & handlade, träffade en gammal arbetskompis som frågade om jag fortfarande var föräldraledig. När jag sa att jag hade börjat att jobba i Måndags så sa hon att hon & hennes sambo + hans familj hade köpt ett ställe och de behövde folk som jobbade. Kunde t.o.m röra sig om en tillsvidare anställning. Jag sa att jag hade jobb fram till mitten av Augusti och efter våran semester så var jag arbetslös igen. Men extra under helgerna kunde jag jobba =)  Hon tog mitt nummer så få se =)


Nu ska jag masa mig till köket igen, blommor som ska göras, te som ska drickas.....


Tjingeling.

Av Jennie - 26 juni 2008 18:12

Det regnade inte när vi slutade idag =) Nu kan det bara gå åt ett håll.

The only way is up.

Dagens jobb har varit ganska lugnt och jag tror att det blir likadant imorgon som tur är. Måndagar & Onsdagar är det flera dagars sopppor & desserter att göra. Har iaf försökt räkna ihop alla olika portioner av olika slag så det ska bli rätt. Jag håller tummarna för det. =) annars är det nån stackare som blir utan.

Ska försöka få tag på Karolin som har beställt en tårta av mig till Lördag. Hon får nog hämta den imorgon för jag är nog rätt så odisponibel till tårttillverkning på Lördag. Imorgon spelar nämligen Mustasch och vi ska ha party här hemma. =)

Har varit o käkat middag hos svärmor och nu ska det varvas ner med ungarna och sen ska de sussa tidigt. Iza var så himmla trött och gnällig.


Ska åka upp med en madrass till mamma sen och så handla på Coop.


Uppdaterar mer senare.

Fridens.

Av Jennie - 26 juni 2008 06:13

Regnet strilar fortfarande så det blir att ta bilen till jobbet. Nu tycker jag att det kan ta och sluta faktiskt. Så när jag slutar kl 15:15 så förväntar jag mig solsken, fågelsång och värme.Ok?

Yeah right!

Säkerligen blir det snöstorm *s*



Av Jennie - 25 juni 2008 22:50

SNart är det festival, attans så skoj. Imorgon är det Torsdag och festivalen börjar. Hoppas bara att vädergudarna är snälla =)

Har varit på Systembolaget och inhandlat alkoholen, det blev cider & öl. SMarrigt.

Imorgonkväll kommer syster upp, i miss her.

Har tonat håret & bastat. Nu ska jag och älsklo fika lite och sen sova.


Natti natti alla söta.

Ovido - Quiz & Flashcards