Va?

Alla inlägg under augusti 2007

Av Jennie - 24 augusti 2007 06:37

Idag så blir Emelie 4 månader. Lilla, stora, fina, underbara, söta, goa, glada prinsessa. Vårat lilla hjärtegull.

Igårkväll så skrattade hon som en tok åt en liten mjukis katt med en plinga i =) mamma larvade sig och hon skrattade. Finns det nå härligare att höra? Tror inte det.


Fullt upp idag:

  • Föra Iza till dagmammam
  • Hämta tårt- och smörgåstårtbottnar
  • Föra tidigare nämnda till svärmor
  • Hem o städa lite
  • Ringa till lokalgubben
  • Hämta nyckel
  • Hämta Iza
  • Skriva handlar lista på det som fattas till dopet
  • Handla
  • Träffa barnens farbror som kommer upp
  • Äta
  • Amma Emelie o byta blöja mitt i allt X antal gånger
  • Duka för dopfikat
  • ja...det var väl det...

Tur att vi är flera =)

Av Jennie - 20 augusti 2007 07:07

Iallafall nu på morgonen men man kan ju hoppas på att den fortsätter med det hela dagen.

Iza ska till dagmamman kl 9 och efter det ska jag och välja tapeter. Tydligen ska det tapetseras under veckan =) Va najs.

Denna vecka får vi veta vart Iza ska gå på dagis och när hon ska börja. Det känns lite elakt att byta när hon trivs så bra hos sin dagmamma men det är för hennes skull så att hon får kompisar här nere i kvarteren coh för framtida skolstart så att hon inte blir helt ny. Plus att tiderna är bättre: man kan lämna tidigare på morgonen om det skulle behövas plus att man kan hämta senare vilket kommer att behövas.

På Lördag är det dax för dop så idag/ikväll ska jag och mamma passa på att baka en massa bullar, jag ska beställa smörgåstårtbottnar till på Fredag plus att det säkert är en massa till som ska kommas ihåg *s*

Nelson jobbar eftermiddag men har tagit semester under helgen för dopet (hehe det var ju tur att han gjorde det) och barnens farbror kommer oxå upp från Sthlm.

Nu ska jag servera min unge bubbelvatten och glo lite barntv med henne....nr 2 hänger med av bara farten =)

Av Jennie - 17 augusti 2007 17:00

Är det nån mer som känner sig som en slav? Jag är fasen den enda som tar tag i saker o ting för tillfället. Jävla skit vad arg och less jag är nu. Sur unge, trött och apseg gubbe.......tur att den lilla rackaren är glad och sover. Jag ska äta middag sen ska jag ställa mig på altanen i skrika i regnet.

Av Jennie - 16 augusti 2007 10:19

Och jag bakar bröd. Något måste man juh hitta på när det är sånt skitväder. Emelie sover uppe i sin säng och Iza leker lugnt för stunden. Nästa vecka får vi veta om hon får börja på Lilla Björn eller på Jökelns dagis. Spännande värre och jag håller tummarna för att det blr L B. Nära och bekvämt.

Snart anländer min Ikea byrå & fåtölj. Very najs det med.

Emelie har börjat vända på sig och skratta högt ofta nu. Så sött minsann och storasyster är söt och snäll med henne som tur är. Hoppas att det här skrikhumöret är övergående nu när rutinerna börjat igen =)

Dop nästa vecka och inte en enda lokal som är ledig.....

Av Jennie - 7 augusti 2007 07:34

Idag är det en fin dag. Solen skiner och fåglarna skriker och snart ska Iza åka till sin dagmamma. SKa passa på att tvätta lite kläder och låta dem hänga ute och torka medans det är fint väder =)

Ha en bra dag.

Av Jennie - 6 augusti 2007 07:44

Dagen (som började ca kl 7) har börjat bra iallafall. Ingen har varit sur.....jaha där sprack det.... 45 minuter utan bråk måste vara nytt rekord. Jaja då börjar vi om...

Jag hoppas att det blir en dag utan alltför mycket bråk och att det går fort tills imorgon då det är dax för dagmamman. Handen på hjärtat alla småbarnsföräldrar: hur mycket längtar ni tills barnomsorgen börjar igen?

Jag för min del kan bara säga att den är välsignat välkommen. Fast dessa timmar bara är 15/vecka är nästan som ett straff för ett barn som är van att vara där lite mer. Helt sjukt att det inte är iallafall 20-25 timmar.

Av Jennie - 6 augusti 2007 07:33

Emelie har börjat skratta högt när man apar sig åt henne =) huuuu så gulligt det är =)

Av Jennie - 4 augusti 2007 21:38

Iza har flytt till fammo o faffa. Ville sova där direkt de kom hem så varför inte. Emelie har sovit i vagnen i över 5 timmar så jag har fått tid att göra ingenting och det har varit välbehövligt. Nelson och John käkar gott, dricker bärs, kollar film, ska basta o kolla mer film =)

En myskväll.

Vi har varit på Jukkasjärvi marknad, Iza har åkt en massa karusell och vi har bara köpt godis =) som det ska vara alltså.

Ovido - Quiz & Flashcards