Va?

Alla inlägg under augusti 2008

Av Jennie - 31 augusti 2008 23:56

Har gjort en massa nyttigheter ikväll, känns bra. =)


God natt och sov så gott

Av Jennie - 31 augusti 2008 14:52

Nytt golv till blivande gillestugan/relaxrummet imorgon. Vi ska måtta och sen beställa alltså =) Plus väv till väggarna och en färg till det.  Och vips så är Nelsons lekrum klart *s*

Den lilla tvättstuga vi har ska det oxå städas upp i. Såg en jättefin tvättlåda av trä med två fack inuti.

Av Jennie - 31 augusti 2008 14:01

Idag var det lite loppisar igen.  Fyndade en Reima overall åt Emelie för 100 kr och så 6 st bodysar för 30 kr. Bra att ha till dagis. Lindex har ju så jäkla dåligt sortiment på bodysar inom ta 3 - betala för 2. Trist för det är ngt som verkligen behövs i den här åldern.

Vi käkade plättar med grädde och sylt till lunch och sen var det dax för E att sova en stund. Iza hon ville leka med sina Barbie dockor i vatten så nu sitter hon i bastun och duschar o leker och sjunger =)   Skönt för då behöver man inte traggla med det senare innan läggdax.


Dagis imorgon igen. Kl 8 för Iza och kl 9 för Emelie. Båda får följa med hem när Emelie har varit klart för i Fredags vart Iza jätteledsen när vi åkt hem.

Fick se ett mms från Nelsons jobb igår, det hade rasat ner ett stort stenblock där i närheten av vart han borrar....det känns inte så kul. Tur att det är sista skiftet innan ledigveckan idag. Då får vi rå om varandra en vecka varje dag =)

Av Jennie - 29 augusti 2008 21:30

  • Försovit oss.
  • Varit på inskolning, det gick bra. Lättsam unge det här.
  • Ätit lunch.
  • Slösat pengar på diverse saker.
  • Hämtat barn.
  • Lagat mat.
  • Varit ute.
  • Badat Emelie.
  • Slösat lite mer (på Tradera)
  • Surfat.

Och nu sitter jag bara här. Funderar på om en te är ngt man kanske skulle dricka. Sitta i soffan och mysa och glo lite tv.

Imorgon så är det loppisdax med mamma och brudarna.

Kl 10 är första stoppet.

Iza hon sover över hos mormor, lugnt med bara en unge hemma.


Jag hade velat ha ett par snygga vita högklackade stövlar till vintern. Nån som sett ett par sådana kanske?


Fick hem tre nya mousseér idag: pistage, mandarin och mango. Och snart kommer det några till från en annan tårtshop. Nu får folk vilja ha lite tårtor tack =)

Av Jennie - 28 augusti 2008 21:42

röven hade inte varit helt fel *S*

Av Jennie - 28 augusti 2008 20:20

Här tänkte jag att jag skulle dra iväg världens inlägg men nu sitter jag här med tomt i skallen.

Ungarna har jag nyss lagt i säng, Iza försökte maska lite men icket.

Kvällarna är den enda lugna tiden jag har för mig själv så lite egoistisk är jag. Har B&J glass som väntar på mig i frysen. En liten dutt kan man ta =)


Inskolningen går bra, Emelie leker på med...nej brevid de andra barnen och snackar rappakalja =)

Imorgon ska vi testa att jag går ivög när de är påklädda och går ut.

Utvisning till fröknarnas fikarum för min del =)

Iza hon leker på för fullt och är glad =)


Kan någon ge mig lite motivation och inspiration?

Av Jennie - 25 augusti 2008 23:09

Nu ska jag hänga lite tvätt, äta lite hallonYoghurt och flingor och sen sova. Det är ju trots allt en ny dag imorgon.

JO

Av Jennie - 25 augusti 2008 20:48

Aftonen har varit lugn, så som jag önskar att det alltid kunde vara. Inget stress, inget bråk. Emelie har varit uppe tills alldeles nyss, nyfiken som få. Peta och pilla överallt =)

Iza slockande direkt när hon lade huvudet på kudden =)

Jag ska hänga tvätt, tömma diskmaskinen och plocka lite allmänt.

Ovido - Quiz & Flashcards