Va?

Alla inlägg under juli 2007

Av Jennie - 30 juli 2007 17:38

Det har gått fort, våran ledighet tillsammans alltså. Nyss var det ju 1/6 då nelson började sin pappaledighet och imorgon är hans sista dag. Två månader har vi varit hemma tillsammans. Två månader kantade med roliga saker, skrikiga stunder och en massa annat. Nu börjar vardagen igen, med allt vad den innebär:jobb, dagisverksamhet, höst och annat....

Jag har gått o lyckats bli förkyld, det började med ont i halsen och nu så har den täppta näsan gjort sitt intåg. Känner mig lite trött och seg så att det blir nog att proppa i sig nån alvedon och sen vila på soffan lite.

Idag har Iza haft en lekkompis: Amanda. Det gick väldans bra och de lekte oavbrutet i flera timmar. Så nog har hon saknat sina kompisar och lekandet.

Av Jennie - 29 juli 2007 22:50

Ja det var en helt okej film. Såg klart den alldeles nyss.

Har varit på språng idag och hälsat på Christina, ätit pizza på Bertas och så har vi städat lite.

Ont i halsen har jag oxå.

Av Jennie - 28 juli 2007 08:18

Igårkväll så åkte ju Nelson till skogen och min natt blev såhär:

Jag ammade Emelie ca kl 00 o så la jag mej att sova, kl.2 kom Iza till våran säng-pigg och vaken. Efter en flaska välling somnade hon brevid mej ca kl 4, Emelie vaknade strax före 7  o var hungrig-ammade o så vaknade Iza och sen dess har vi varit uppe. Det slår aldrig fel, det blir alltid såhär när Nelson åker iväg. Få se hur pigg man är idag då...och framför allt hur pigg Iza kommer att vara. Blir nog en lunchtuppis för henne.

Av Jennie - 27 juli 2007 21:48

Emelie vände sig från mage till rygg två ggr på raken =) Skoja kul det var att se =) hoppas att det håller i sig med rullandet för det är så skoj att se. Vilken häpen min hon gjorde första gången *s*

Iza är förkyld och slår alla rekord i att vara grinig och arg. Herregud alltså. Jag hoppas verkligen att hennes humör lugnar ner sig när det börjas med dagmamma/dagis igen. Annars vet jag inte var man ska ta vägen.


 

Nelson har åkt till skogen med kusin Jimmy o så Mukka. De ska bära nå plank till Jimmys älgkoja o så spika upp det imorgon. Usch vad jag tycker att det är trist när han åker iväg. Jag fullkomligt avskyr att sitta ensam på kvällar. Blä.

Nå det är väl snart dax att sussa så.....inte länge kvar till Lördag. Tur att mamma kommer och håller oss sällskap om Iza fortfarande är så grinig.

Av Jennie - 26 juli 2007 00:29

Om du får 8000 kr för 2 veckor så borde 4 veckors peng bli 16000. Men istället så får du ca 11500 kr. Hur kan det bli så? Nån som har ngt svar?

Av Jennie - 25 juli 2007 20:42

Det kommer värsta fetingåskmolnen seglande över stan. Nu väntar jag bara på att det ska åska ordentligt, jag har saknat det denna sommar. Åska, blixtar och en massa regn är supermysigt.

En gång för länge sen (nej det är ingen saga utan sanning *s*) så satt jag och Katja hemma hos mig och glodde tv när vi hårde en massa muller, vi kikade ut genom balkongdörren och vad ser vi? Jo från flygplatshåller kommer det rullande nästan svarta moln som mullrar för kung och fosterland. Det var det härligaste åskväder jag någonsin sett. Från att ha varit en ljus sommarkväll så blev det kolmörkt och sen drog showen igång: blixtar i alla de olika färger (vita, lila, gröna, blåa -you name it), en massa smällar och muller och ett spöregn som inte gick av för hackor. Helt underbart.

Vi har varit på språng ganska mkt idag sen drog Nelson o Mukka iväg på fiskeafton medans jag och barnen åkte till mamma o spisade middag. Nu sover båda flickorna o jag sitter här och varvar ner..

Hur i h*vete får man tiden och orken att räcka till? Vi har hamnat i ett bråkigt ekorrhjul och kommer inte hur det =/

Är det fel av mig att längta efter vardagen med jobb o dagis när man ska njuta av sommaren och att få umgås med familjen? För det gör jag, jag vill verkligen att de här sista dagarna ska gå fort aå att Iza får leka med kompisar igen (så hon blir lyckligare) och att Nelson ska börja jobba (så han slipper bli så uttråkad) och så att jag och Emelie får lunka på i våran takt.

Jag har ju att roa mig med dopförberedelser om inte annat. Korten ska jag fasen ta itu med nu =)


Av Jennie - 24 juli 2007 21:40

det är bland de godaste glassarna som jag har ätit.

Av Jennie - 24 juli 2007 18:13

Det + ris, sallad o tzaziki är vad vi har ätit till middag idag. Fina grejer. Nu så väntar jag på att Iza ska kolla klart Bolli för sen är det badning o sova som gäller för henne.

Jag har varit upp på stan o fikat med Therese idag, handlat lite till dopkorten som jag ska försöka mig på att göra ikväll. Vinrött och cremefärgar är det som gäller. Silver eller svart text. Få se hur det blir...får ta ett foto om det blir lyckat. Hade velat gå på panduroaffären som Sofie fick göra (adressen till den?) när hon var i Sthlm. Finns nog en massa oligt att fynda i så man kan göra egna kort o inbjudningar av alla de slag. Dicks Hobbyhörna här i stan har ganska dåligt sortiment men iofs så kan de beställa in ganska snabbt åt en men...jaja.

Ovido - Quiz & Flashcards