Va?

Alla inlägg under september 2007

Av Jennie - 24 september 2007 15:12

Jag har haft sällskap här idag, Camilla kom förbi och hängde med mig o snackade skit och hade det trevligt. Jag bakade Pariserbullar (ett gammalt recept som jag snott från mamma) ochd e blev helt okej.

Hämtade Iza kl 2 och hon klagade på att hon hade onte i huvudet och var varm. Tog tempen när vi kom hem:37.8 och ca en timma senare var den uppe i 38,5  så då hällde jag i henne alvedon. Nu sussar hon på soffan och Emelie sover uppe i sängen. Tänk vad det kan komma fort de där sjukdomarna. Imorse så var hon pigg och glad och feberfri......7 timmar senare så är hon däckad. Nåja efter många turer med hög feber så vet vi vad som ska göras. Tur är väl det. Bara att pyssla om våran stora tjej  nu så hon kryar på sig.

Av Jennie - 23 september 2007 17:31

På loppishelgen. Skönt.

Det är faktiskt ganska så skoj med loppisar, helst när man får mycket sålt =)

Nu har jag inte såna mängder med kläder kvar. Kanske får man kränga dom nån annan loppis.

Vi har käkat skräp/bakismat idag, det kändes inte riktigt skoj att ställa sig o kocka käk när man mår som jag gör: trycker i huvudet, ringer i öronen, mår lite sådär konstigt illa....nä tacka vet jag hämtmat =) räddaren i nöden.


Nelson & co var fulla som alikor (vad är en alika egentligen?) igårkväll, jag fick en hel del sms-några läsbara-andra inte och en del tomma *s* plus en film med fyllegänget. Gissa om jag skrattade gott när jag såg filmen =)


Nu ska jag försöka uppbåda en massa tålamod och bra humör å bada mina ungar o sen ta det lugnt. Imorgon är det Måndag *underbart*

Av Jennie - 22 september 2007 17:30

Det gick ganska bra. Fick en hel del kläder sålda (hade mestadels babykläder)

Iza sov hos farmor och jag & E sov hos min mamma. Nelson drack öl hos Anders.

Av Jennie - 21 september 2007 17:29

Det kommer en liten gadd i E:s trut =) en vass liten sådan. Den första av många.

Har förberett inför helgen loppis.

Av Jennie - 20 september 2007 22:47

Jag har druckit lite rödvin ikväll, ack så underbart gott det var. ½ glas unnade jag mig =)

Idag har Emelie pimplat i sig 30 ml ersättning till middag, en positiv grej tycker jag.

Vi har grejat på, handlat, varit o hälsat på hos Jocke o Emma sen joxat på här hemma.

Har som ingens törre inspiration att skriva desto mer...ska sova snart...

Av Jennie - 19 september 2007 09:22

Äntligen fint väder =) Inte en dag för tidigt alltså. Kanske man ska ta sej en prommis med vagnen då. Iza är hos dagmamman, tårtan följde inte med däremot gjorde chokladmuffinsen det. Med icing o lite godis ovanpå =)

Nu ska det ges mat åt Emelie, duschas o dammsugas här hemma innan ngt annat.

Av Jennie - 18 september 2007 23:37

Det har varit en fullspäckad dag idag. Nu känner man att man är trött men ändå så sitter man här.

Kusin Jimmy med familjen har varit o hälsat på. Alltid lika kul.

Vi har varit på prommis jag o Emelie medans Nelson o Iza har badat.

Har rensat igenom alla lådor med babykläder för det är loppis till helgen och då ska det väck e massa saker. Ut med det gamla och in med det nya.

Har bakat tårtbotten o fyllt med tropisk mousse. På med grädde imorgon, tårtan ska med till dagmamman är det tänkt.

Nu ska jag fan sova.

Av Jennie - 17 september 2007 23:26

Jag har haft värsta rycket här hemma och smällt ihop kladdkaksmuffins o tekakor. Gott med både och. Nu har vi vaniljbullar, muffins o kladdkaksmuffins i frysen. Tekakorna får väl oxå åka in där så småningom.

Skapa flashcards