Va?

Alla inlägg under juli 2008

Av Jennie - 13 juli 2008 11:50

Det är helt crazy alltså.

På helgerna ska man hinna med allt sådant som inte hinns på veckorna.

Baka, gå på stan o inhandla diverse saker, göra roliga saker med familjen, göra ngt på tu man hand vi vuxna....

Ja listan kan göras oändlig.

Jag har hunnit med att:

  • Baka muffins
  • Sitta på altanen och dricka kaffe
  • Vara på stan och shoppa lite
  • Göra en tårta
  • Städa
  • Tvätta

Min andra hälft har fått den här helgen ledig för att umgås med sin kompis Mats som är här över helgen. De kör MC, fiskar o gör andra killgrejer.

Sen är det min tur.

Åh vad jag längtar tills man har semester och får vara lediga tillsammans hela familjen.

Av Jennie - 9 juli 2008 06:20

Det verkar bli en fin dag.

Tur för de som är lediga =)

Jag däremot jobbar fram till kl 15.00

Nåja det gör inte mig så mkt.

Sol får vi i Augusti på Alcudia.


Åker buss till jobbet idag med. Orkar inte sparka iväg min värkande kropp på en morgonpromenad.


Inte när man är så förkyld.


Ha en bra dag allihopa.

Av Jennie - 8 juli 2008 21:53

I hela kroppen, varje led värker.

Jdag så glömde jag nässprayen hemma så hela dagen på jobbet har jag gått omkring med totalt igenslammad näsa och sett ut som en fisk på torra land. Kippat efter luft.

Mitt smaksinne är borta.

Det spelar ingen roll vad maten smakar för jag känner absolut ingen smak eller lukt. Knäppt.

Gjorde extra stark tzaziki till middagen idag.....hade lika gärna kunnat äta fil eller ngt sånt. Smakade nada. Undra om jag stinker vitlök *s*


Jag har inte så mkt intressant att skriva om.....

Har börjat med att promenera nästan varje dag till jobbet, tanken är att sen när jag frisknat till lite så ska jag även gå en runda på kvällen. Ska låna med mig grannens hund Kila som sällskap. =)

Det är den enda motion som jag känner för just nu.

Promenader.


Emelie reste sig i sin matstol idag och slog en framåtvolt och landade på ryggen. Turligt nog så gjorde hon inte illa sig desto mer, jag tror att hon mest vart rädd....för det vart då jag när Nelson ringde till mig på jobbet med henne gallskrikande i bakgrunden.

Alla mina instinkter sa: SPRING HEM FORT SOM FAN!!!!!!!!!!!!!

Men sen så ringde han igen efter ca 5 minuter och då lekte den lilla donnan glatt och snackade om sin pippi =)

Tack gode gud för att det gick bra.


Nu ska jag börja avrunda denna dag.

Av Jennie - 7 juli 2008 18:01

Förkylningen slog sina klor i mig med. Kroppen värker. Halsen gör ont. Jag är trött som få.

Hejja.

Av Jennie - 6 juli 2008 22:15

När dagen blir helt fel. När alla bara tjaffsar. Ingen är glad.

Jag blir så ledsen i ögat för dagen känns bortslösad =(

Av Jennie - 6 juli 2008 10:08

Våra barn har alltid sovit nätterna utan några större vakenperioder förutom spädis tiden....så nu när det härjas o bråkas o grinas av ngn anledning är man helt knäckt. Hugaligen.

Inatt var det Emelies tur att vara vaken mellan tolv o två av ngn anledning. Och då sov givetvis Iza helt prickfritt *s*

Tjejerna har gett sina baciller till pappsen som snorar, hostar och harklar och är allmänt sjuk. Är väl min tur snart antar jag........

Nu underhålla gnällfian Emelie som snart ska i sängs o sova.

Av Jennie - 5 juli 2008 21:40

Ja igen.

Iza har fått en ovana att vakna och bråka på nätterna, dvs hon ligger o gnekar o sparkar i sin säng tills vi vaknar. Igår natt så var det runt 3 på natten o nu var det 0517.

Jag fattar inte?

Det bråkas ett tag, på mig lyssnar hon inte men sen när pappa säger åt henne så lyds det.

Mammans lott äro otacksam många gånger.


Har varit och åkt båt i Kurravaara och kollat en tomt som var ett intressant objekt att köpa.....men det verkar vara myrmark med miljarder myggor och annan ohyra så jag vet inte....


Kvällen har varit ganska lugn och nu sussar ungarna, jag har gjort vaniljmousse till en tårta...funderar på om det ska bli en grädd eller marsipan.

Den som lever får se *S*


Nu göra kväll o sen sova för jag är så sjukt trött alltså.

Skapa flashcards