Va?

Alla inlägg under mars 2008

Av Jennie - 27 mars 2008 14:05

det får vara bra......jag har ingen lust.

Av Jennie - 26 mars 2008 10:34

Varför är det så många som anser sig ha rätten att påpeka hur man ska leva sitt liv? Vad man ska göra? När man ska göra saker? Och hur man ska göra saker? Vad man bör och INTE bör göra?

Och när man sen förklarar att man gör si och så för att det blir bäst för oss då så avfärdas det med en fnysning. Men förstå.....vad som är rätt för mig behöver nödv'ndigtvis inte vara rätt för dig. Acceptera det. Jag har då gjort det. Andra lever sina liv som de vill och jag lever mitt liv som jag vill. Mitt liv - mina val. Färdighaft.

Barn nr 1 är inne i en period som kan beskrivas med: JAG ÄR ARG OCH VILL INTE!!!! Jobbigt jobbigt eftersom allt tas ut på mamman.

Barn nr 2 är solstrålen som dansar och rabblar ramsor på ngt som är identifierat som persiska/turkiska/kinesiska.....typ.

Tacka gud för dagis.

Jag väntar på samtal och på att få ringa samtal. Att få veta är bra, det tycker vi om =)

Och NEJ: jag kommer inte berätta vad det är *hihihi*

O syster min blir gladast i världen imorgon =) å när hon är glad så är jag glad =)

Av Jennie - 22 mars 2008 13:33

Ja det var ju en rolig påsk.

Ensam. Skrikig och trotsig 4 åring som till sist slänger tallriken med mat i golvet. Ledsen 11 månaders pga allt bråk. Ledsen mamma.

Allt som jag planerade att vi skulle göra gick åt helvete.

Nu är Iza hos farmor för jag orkar inte. Bråk, bråk, bråk hela tiden. Det går inte. Alla mår dåligt och är ledsna. Inte minst jag.

Det är kanonväder ute. Solen skiner. Klarblå himmel.

Och här inne sitter jag. Emelie var trött så vi gick in. Hann dra henne lite i pulkan o sen promenera med vagnen till Ica o handla lite. Nu sover hon.

Den här påsken vill jag verkligen glömma.....ja helst hela Mars. Det suger.

Imorgon blir det väl samma sak. Superfint väder. Ensam hemma. Bråkig unge. Ingen ide att ens planera något för det går ändå åt helvete.


Av Jennie - 19 mars 2008 23:02

Sitter här ensam och har just druckit te, det är som lite småkallt.

Tjejerna sover och tvättmaskinen går för fullt. Lika bra att tvätta bort inför helgen så man har rena kläder att ta på sig.

Vad har jag gjort....inte så mycket faktiskt. Grejat på som vanligt här hemma med mat, städning, plockning. Kära bror och Emma kom ner och vaktade ungar och målade ägg medans jag for iväg och gjorde lite ärenden.

Som vanligt på kvällen så började Iza bråka och tjaffsa eftersom hon var trött och skrek som en stucken gris när jag borstade hennes hår. Usch vad det är trist när det alltid blir såhär....varför har jag inte tålamod med henne? Stackars barn kommer att få men för livet så som jag beter mig. Vart kan man vända sig? Jag blir så himmla ledsen och arg på mig själv och min bvrist på tålamod. Skäms på mig som är vuxen!

Påsken blir lugn, Mats kommer hit på Fredag och stannar över helgen. Han och Nelson ska väl åka slalom och skoter. Gränsen snackades det om. Vilket då betyder att jag blir utan bil och får stanna hemma. Jaja...man kan ju knuffa vagn runt Kasen några varv så får man motion och friskluft.


Jag saknar syster yster.

Av Jennie - 17 mars 2008 18:16

det är vad jag har här.

En 4 åring med väldigt svängande humör och en 11 månaders som kryper omkring som en blixt och bara ska upp och klättra i trappan.

Hojja....det är roligt nästan jämt.

Av Jennie - 17 mars 2008 07:19

Att bryta en vana är läskigt svårt, det tar tid och man faller många gånger tillbaka i den.

Tänk då att försöka vänja er att vara utan en person som du varit gift med i över 60 år......stackars morfar.....

Av Jennie - 16 mars 2008 09:58

Inatt vid två tiden så dog min lilla mormor.

Av Jennie - 15 mars 2008 23:02

efter en flaska vin o 1 öl så är man lagomt snurrig =)

Ha en bra kväll =)

Ovido - Quiz & Flashcards