Va?

Alla inlägg under februari 2009

Av Jennie - 25 februari 2009 08:53

Natten har varit lugn, Emelie har sovit bra och utan en hostning eller annat ljud, Iza kom insmygande där runt 3-4 tiden och vid 7 så vaknade jag och gick ner.

Morgonen har förflutit lugnt o fridfullt med fikande och grejande.

Kollade i HM:s nya katalog men inte fan fanns det så mkt fint...inte i min smak helt enkelt.

Nu ska vi dammsuga och bädda sängar och bara vara.

Snart kommer 08:orna =)

Av Jennie - 24 februari 2009 12:45

De ringde från dagis idag vid 10 och sa att det var en unge borta med eventuell magsjuka, han hade varit igår o inatt hade han vaknat o haft ont i magen o spytt. Men det var oxå en chans att det var orsakat pga mjölk så jag hoppas på det (inge illa ment sådär ni vet)

Nå jag plockade hem ungarna strax före 11, var ute o skottade o grejade medans sängkläderna vart vädrade, in o åt lunch, tvättade Emelies snuttefilt i kokhett vatten, bytte kläder på båda ungarna, spritade händer osv =)

Nu sussa Emelie o jag ska försöka slänga ihop en långpannekaka till GK.

Men först lite kaffe.

Av Jennie - 24 februari 2009 07:39

Lite hostigt från Emelies sida mend et gick bra.

Nu frukost till brudarna och kl 9 ska de vara på dagis och jag ska hinna med diverse ärenden.

Baka bröd till brödlotteriet oxå.

Av Jennie - 23 februari 2009 21:56

  • Min hjärna går på högvarv just nu, antar att det är därför jag har haft huvudvärk hela dagen.

Min snälla lärare har överseende med mig och jag läser teori denna vecka. Thanx.

Jag har hunnit med att:

  • lämna in förlovningsringarna på putsning
  • Hämtat namnändringsblanketter
  • Shoppat lite på Lindex
  • Shoppat på Intersport
  • Shoppat på Apoteket (det riktiga)
  • Ätit en ½ varm kebabmacka på brända och vart terroriserad av en skotte som bara pratade o pratade. Hörde inte häften av vad han sa.
  • Hämtat ungar
  • Varit hos frissan med Iza
  • Lagat mat
  • Jagat ungat
  • Assisterat mamma som kom o sydde upp gardiner åt oss *tack*
  • Hämtat brudklänningen från Anna.

Jag ska:

  • Duscha
  • Sova

Jag har fått:

  • munsår pga stress. Kul.


Nåja imorgon slipper vi stiga upp före fan. Jag ska tänka på mina kära klasskamrater som sliter därborta ;-)

Å fröken MizzMe ska inte pendla eller hur =)


Jaja jag ska slänga in bilder åt er som ni säkert har sett tidigare o sen ska jag duscha.


Kram o snusk på er.

Av Jennie - 21 februari 2009 12:59

Sen smäller det.

Nervös?

Nej faktiskt inte.

KOnstigt nog.

Av Jennie - 19 februari 2009 22:15

Jamenfy alltså.

Så kallt hade det varit föregående natt.

Tur att man har legat under sitt varma täcke och sovit gott....eller gott o gott. Först så är det en halvkrasslig lillasyster som håller en uppe till 23. Sen kommer det ett fyllo till sambo coh väcker en kl 3 och sen vaknar den nu friska lillasystern kl 0430 och vägrar somna om.

Tror ni att jag är trött nu?

Rätt svar vinner en gul traktor.


Iaf så har jag svetsat idag, det var jädrans kul och jag oppas att jag får gå vidare efter en v-fog till imorgon. Från liggande till stående.


Lite jobb blir det imorgon och sen på Lördag ska brudarna sova hos farmor o mormor medans jag o sambon ska storstäda, sen basta, gå ut på lokal och äta gott och sen ta en grogg på Mommas.

Vi behöver den tiden och umgånget för sen blir det en hektisk vecka fram till Lördag.


Vi har iaf fixat det mesta. Nu inväntas den beställda maten bara.


Nå jag ska ta o fixa mig lite te och sen ska det sovas.


kram på er.


Av Jennie - 15 februari 2009 09:17

Men helvetes kallt alltså.

-21 grader här och då är det inte läge att gå ut och leka precis.

Ska jobba idag, skönt att börja först kl 16.


Skapa flashcards