Va?

Alla inlägg under april 2008

Av Jennie - 30 april 2008 13:01

Och här sitter jag och äter tekaka med chilikalkon & borrarchili på. Gott gott.

Emelie hon sover, Iza & pappa är hos ett par kompisar och hälsar på. Ganska skönt att bara sitta och ta det lugnt. Jag och Emelie har varit på stan och inhandlat nässpray till mig så man överlever nätterna. Att inte kunna andas ordentligt när man ska sova måste nog vara bland det värsta jag vet.....man måste andas genom munnen och så får man en såååå mysig beläggning i typ hela munnen....nej tack. Fram med mera nässpray.

Har gjort korvsoppa så vi kan äta lite när I & N kommit hem & Emelie har vaknat. På em så blir det kanske grillning med mor- och farföräldrarna. Lite sallad och tzaziki om jag har tur =) Å så pottiklyftor i ugnen till det. Smarrigt som fan. Och trevligt med sällskap såhär på Valborgsmässoafton.


Förbaskade a-kassan alltså. De måste ju ha världens söligaste människor som arbetar där. Jag skickade in alla handlingar som behövdes redan andra dagen som arbetssökande......trodde jag.....först kommer det ett brev där de vill ha ett nytt arbetsgivarintyg......nån dag efter så kommer det ett till brev om barnpassningen.....Varför kan de inte skicka allt i samma brev när det jag skickat in låg i samma brev??? Eller delar de ut de olika handlingarna till sjuttionio olika personer? Det är ju frågan...

Så inte blir det några pengar denna vecka inte....säkerligen inte nästa vecka heller.....möjligen veckan efter det om jag har tur. Det är så man blir gråhårig alltså. Snabbt som fan ska de ha in alla papper men när det ska ut pengar så dröjer det så länge som möjligt.


AF ringde igår och berättade att de tänkte ge mitt namn till nån arbetsgivare som ville ha folk till att sälja mobiltelefoner 4 veckor i sommar......ganska så coolt att de ringer upp en från AF numera....så var det då inte sist jag stämplade.....typ för 3-4 år sen.....nåja det är ju bra det. Väntar ff på samtal från LKAB.....men jag tog och ringde upp "min" personalsnubbe och i slutet av nästa vecka ska jag ringa igen, de håller på att placera ut folk för fullt =) Har ju inte bara sökt sommarjobb där utan en fast tjänst oxå så få se...han nämnde den när vi talades vid så man kan juh hoppas att man kanske är iaf liiiiiiiite tilltänkt för den från deras sida =)


Jaja....jag ska glo vidare på detta internet.

Ha en toppenfin Valborg och drick inte för lite *s*

Av Jennie - 29 april 2008 14:50

Vart tog April vägen?

Hur fan gick den här månaden så fort? Ja det kan man verkligen fråga sig.

Stora älsklo har åkt till gruvan, de två små älsklosarna sitter i vardagsrummet och kollar på "Higglystans hjältar" & jag dricker kaffe och skriver lite här. Ska snart byta blöja på Emelie och sen ska vi gå ut. Det är typ 15 grader varmt ute så då får man passa på att gå ut lite. Iza ska väl cykla och jag prommar med E i vagnen. Ska ta med kameran och föreviga detta =)

Imorgon är det valborgsmässoafton och då ska det kollas på diverse eldar. Sjunga ids jag fan inte göra =)

Grillpremiär blir det imorgon eller på Torsdag. Hoppas att Nelson får ledigt imorgon.

Jaja nu ska jag ta min snuviga näsa och sätta fart på saker och ting.....tror jag iaf =)

Av Jennie - 28 april 2008 22:10

Det tillverkas inte bara tårtor här i huset utan även hemlagad chili som är supergod till det mesta.....mest av allt så passar en till grillat kött, pottisallad och vanlig sallad. En underbar kombination alltså.

Dagarna swishar förbi med massor att göra, man blir helt vimmelkantig alltså.

Brudarna är lite förkylda, näsorna och ögonen rinner. Hoppas att det går över fort.

Nä...jag avslutar nu för jag är helt tom i skallen =)

Av Jennie - 27 april 2008 09:27

Lite trötta och lite förkylda är vi. Det blir en lugn dag. Tacos till middag.

Av Jennie - 24 april 2008 09:25

Lilla damen har blivit stor.

Tänk....för ett år sen föddes Little miss Sunshine.

Det har varit en supermysig dag med många gäster =)

Av Jennie - 22 april 2008 06:49

Idag vaknade jag till de ljjuva tonerna av Nelsons mobil....klockan var väl 06:20 typ. Så det blev lite tidigare uppstigning än vanligt men det gör inget =)

Iza ska på utflykt med fyra-årsgruppen idag och skulle ha ryggsäck modell mindre med sig och hon har ingen sån så vi åkte upp på stan och inhandlade en Bamserygga som hon valde ut själv =)

Jag och Emelie ska väl roa oss med att ta en promenad efter vi lämnat Iza och sen hem och baka lite. Ska även försöka hinna med att göra blommorna till hennes födelsedagstårtor.

Nå...nu ska jag gå och fixa lite frukost till oss.

Av Jennie - 21 april 2008 20:48

Lilla pluttan blir 1 år minsann. Vårat lilla solsken som för varje dag blr mer och mer viljestark. Hon pratar på sitt eget språk, pekar när hon vill ha något, äter som en häst...själv =) hon plockar och grejar. Det hon inte gillar slänger hon över axeln =) Sweet sunshine.

Jag har bakat idag: två formfranska och 45 bullar. Imorgon ska jag baka kärleksmums fast med färgglatt strössel på och sen minimuffins. Tårtan börjar jag fixa på Onsdag kväll. Det ska bli en tårta värdig lilla sunshine =)

Nu ska jag gå och dricka rödvin och hångla loss i soffan *S*

Mina senaste alster kommer nedan.

Av Jennie - 20 april 2008 00:15

att för det mesta få höra att det man gör är helt fel, att så ska man minsann inte göra osv. Är det roligt? Nej!

Säger jag hur du ska göra? Kritiserar jag dina val? Säger jag att det du beslutar är helt fel och förkastligt? Nej...inte riktigt...eller hur.

Jag och min familj tar beslut som vi kommer fram till är bra för oss, som passar oss. Det ska inte passa någon annan. Bara oss. Det är vi som fattar alla beslut, tycker någon något annat så kan de ta och knipa käft om det. Thats it.

Ovido - Quiz & Flashcards