Va?

Alla inlägg den 8 september 2008

Av Jennie - 8 september 2008 14:15

Det får bli en enkel gryta, lök & kyckling. En hönsbuljongtärning, lite kycklingfond, salt, peppar o vitlök o så vatten. Låt sjuda på låg värme.

Ris o lite grönsaker på det där så blir det toppen.


En fråga till er föräldrar:

Hur viktigt tycker ni att det är att vårda vuxenrelationen?

Och hur/vad gör ni för att hålla glöden vid liv?



Av Jennie - 8 september 2008 12:25

Ganska mycket hann jag med på dryga 3 ensamma timmar.

Äta frukost, blogga, msn:a, dammsuga, plocka, damma mattor, dammsuga mera, vika in rena kläder, rensa lite i Izas rum och prata i telefonen =)


Hämtade Emelie strax efter 11:30 och nu ligger hon å sover. Hostade oroväckande nyss....säkerligen förkylning som är på intågande. Tur att man är ledig =)


Ska ta och koka mig lite kaffe och googla fram ngt recept på kycklinggryta som man kan göra till middag.


Av Jennie - 8 september 2008 08:54

Ny vecka. Nya tag.

Morgonen har gått smidigt och snabbt med väckning, frukost och påklädning av tjejerna. Inte desto mer tjaffs från Iza och Emelie verkar vara på betydligt bättre humör än förra veckan. Förhoppningsvis har tänderna spökat klart.

Jag gled iväg från dagis medans de satt och åt frukost, det brukar gå ganska bra att göra så.

Jag pratade med en av fsklärarna och vi kom fram till att jag tar dit resesängen åt Emelie så hon vet att det är sovdax. Det skulle nog bara förstöra mer om man skulle "tvinga" henne att sova på madrass på golvet. Så resesängen åker dit idag på em.

Jag ska försöka få lite saker gjorda här hemma innan 11:30 då Emelie ska hem så det är nog bara att sätta fart nu =)

Ovido - Quiz & Flashcards