Va?

Direktlänk till inlägg 9 september 2008

Är jag en egoist?

Av Jennie - 9 september 2008 11:45

Känsliga människor varnas av innehållet i följande text.


Är jag en egoist?

Är det själviskt att vilja ha ett litet sidoliv utanför föräldraskapet?

Är det elakt mot barnen?
Gör vi dom så illa genom att vilja åka bort utan dom ibland?

Är det elakt att tycka att vissa dagar är jobbiga när det bara är ett enda långt bråkande och skrikande?

Är det så hemskt att man blir trött utan det?

Är jag helt knäpp och ego som väljer att leva med den jag älskar men som inte tycks om av en del andra?

Ska jag då byta för att göra andra nöjda?

Hade du bytt?

Eller ska jag göra om honom till något han inte är?

Är han så hemsk för att han inte är lika bra på att dölja känslor som mig?

Alla kan göra fel?  Eller?

Alla kan säga fel saker och det är svårt att göra saker rätt igen.

Är det roligt att få höra kritik för det mesta som man gör?

Är det kul att få höra att man är otacksam.

Är det så jäkla fel att jag saknar min syster och vill åka ner med min karl och umgås alla?

Är det skoj att få höra att vi utnyttjar olika personer?

Att de inte törs säga emot?

Är vi såna elaka personer?


 
 
Ingen bild

Sofie

9 september 2008 16:16

Det är inte det minsta ego att vilja åka bort utan barn ibland och att ha lite egentid. Man blir en så mycket bättre förälder av att få en paus och lite vila ibland! Jag vet själv hur galen jag blir om jag inte får lite tid för mig själv lite då och då. Man orkar faktiskt inte hur mycket som helst.

Och man kan inte göra alla nöjda och glada. Huvudsaken är att DU är lycklig med den du är tillsammans med. Det är du som ska stå ut med karl, ingen annan ;) Lev som du vill och låt ingen trycka ner dig.

Du är skitbra och jag kan inte säga nog många gånger hur imponerad jag är av dig och din ork, ditt engagemang och ditt tålamod. Kram!

 
Ingen bild

Malin & Milla

9 september 2008 16:35

Mitt svar är NEJ! Ni gör heeeelt rätt i att fixa barnvakt och åka utan barn! Det behöver man, känner att jag också behöver det!
Håller med Sofie, huvudsaken är att du är lycklig med din karl, det är trots allt DU som lever med honom, ingen annan!
Vissa dar kan jag känna ångest över att jag verkligen inte pallar att gå hemma mer, hon är trots allt bara 9 månader men jag är redan less. Vissa dar stortjuter jag när D kommit hem för att jag inte orkar vara hemma. VIll ut och jobba och komma tillbaka till den vuxenvärld man en gång levt i. Nu är det bara allt och alla som gåre före mig själv! Hade behövt åka på en SPA-resa över en helg, bara jag och gubbe! Samtidigt hade jag fått dåligt samvete för att lämna bort henne. Blää vad saker och ting ska vara komplicerade ibland!
Oj vad jag skrev mycket nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 20 januari 2010 07:51

href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6450835.ab" alt=""> Jag jobbar en timme för Haiti ...

Av Jennie - 25 november 2009 23:23

Nu pratar jag inte om otätade dörrar och fönster om ni trodde det. Utan om människor som finns överallt. I våran direkta närhet utan att vi egentligen tänker på det. Det kan vara grannen, en kusin, en vän, en förälder. Fundera på det du. Googla...

Av Jennie - 22 november 2009 23:47

Det har inte funnits lust att blogga men nu tänkte jag iaf göra ett litet inlägg. Jag går en påbyggnadskurs inom svetsning, Iza går på sexårs och Emelie på dagis. Stora älsklingen gör samma som förr. Sjuka har vi varit allihopa och Emelie bara host...

Av Jennie - 15 september 2009 16:16

Idag så har det varit den sedvanliga lämningen av barn på dagis och skola. Det är riktigt skönt när det flyter på som det ska. Iza är modig och går själv från bilden till skolan medans lilla mamma snällt får sitta kvar i bilen och vinka åt henne. Å...

Av Jennie - 14 september 2009 10:12

Jag har som inte idats blogga desto me rpå ett tag, men nu kändes det som ett bra läge att sitta ner och skriva något om vad som händer och fötter i vårat liv. Iza & Emelie är på skolan respektive dagis och gubben han jobbar. Jag har förmånen att f...

Ovido - Quiz & Flashcards