Va?

Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Skumt.

Av Jennie - 10 december 2007 11:15

Jag har mått som en kratta sen i Fredags...mår illa men inget annat händer. Knäppa saker.

Idag är det Mpndag igen, jag har fått mig en liten sovmorgon så nu är man lycklig igen =) Helgen har varit jobbig pga all utebliven sömn som börjar ta ut sin rätt nu. Emelie håller på att få tänder i överkäken och är lite gnagig, dreglig o gnekig. Jag hällde just i henne lite aövedon o la henne att sova. Hoppas att tänderna kommer fram snabbt.

Har just bakat en tårtbotten, ska göra en enkel tårta idag. En med svart vinbärs mousse.

Helene undrade om tårtorna, lite recept o sånt. Jag köper de där tårtbottnarna som finns på affärerna (lite fusk men vafasen tårtorna blir ju smaskiga hehe), sen så beställer jag mousseerna från kakburken.se Jättebra sortiment och ganska snabb leverans. Samma med all marspian o sugarpaste, de kommer oxå från kakburken. Sen är det bara fantasin som sätter stopp för hur tårtan ska bli. Jag gillar att experimentera och prova nya smaker tillsammans men olika bär och nån mousse är aldrig fel. Det är ens egen smak som väljer. Rosorna gör jag snabbt med en "utstickare" som oxå kommer från kakburken. Där finns det massor att botanisera bland så surfa dit o kolla =)

nu ska jag greja lite i köket.

 
 
kamelens leende -Helene-

kamelens leende -Helene-

10 december 2007 21:49

Kanon! Tack för infon. Skall genast bege mig till kakburken. =)

http://kamelsmile.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 20 januari 2010 07:51

href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/haiti/article6450835.ab" alt=""> Jag jobbar en timme för Haiti ...

Av Jennie - 25 november 2009 23:23

Nu pratar jag inte om otätade dörrar och fönster om ni trodde det. Utan om människor som finns överallt. I våran direkta närhet utan att vi egentligen tänker på det. Det kan vara grannen, en kusin, en vän, en förälder. Fundera på det du. Googla...

Av Jennie - 22 november 2009 23:47

Det har inte funnits lust att blogga men nu tänkte jag iaf göra ett litet inlägg. Jag går en påbyggnadskurs inom svetsning, Iza går på sexårs och Emelie på dagis. Stora älsklingen gör samma som förr. Sjuka har vi varit allihopa och Emelie bara host...

Av Jennie - 15 september 2009 16:16

Idag så har det varit den sedvanliga lämningen av barn på dagis och skola. Det är riktigt skönt när det flyter på som det ska. Iza är modig och går själv från bilden till skolan medans lilla mamma snällt får sitta kvar i bilen och vinka åt henne. Å...

Av Jennie - 14 september 2009 10:12

Jag har som inte idats blogga desto me rpå ett tag, men nu kändes det som ett bra läge att sitta ner och skriva något om vad som händer och fötter i vårat liv. Iza & Emelie är på skolan respektive dagis och gubben han jobbar. Jag har förmånen att f...

Ovido - Quiz & Flashcards