Va?

Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Jennie - 24 oktober 2008 21:06

Ungarna sover, groggvirke & snax är inhandlat.

Nu ska vi ta och kolla nån film och bara chilla jag och min älskling.


Tack Anna för en trevlig lunch.

Kvalitetstid =)


Bacardi Razz, hallonsoda & lite 7up

Det är grejer det.


Jag hade på gång ett bra blogginlägg tidigare i eftermiddags men det försvann i en gröt av lek, kvällsfika, prat och annat så det får väl vänta tills imorgon om orken finns.


http://www.maskin-hallen.se/

Av Jennie - 24 oktober 2008 14:20

Till barnen:

Strimlad kycklingfile, stekt i smör o kryddor, lite vatten, lite mjölk, soya och kycklingfond.


Till föräldrarna:

Strimlad kycklingfile smaksatt med franska örter, stekt i smör & hackad lök, i burk c-f/franska örter, lite vatten och lite soya.


Tillbehör: Ris

Av Jennie - 24 oktober 2008 09:52

Det är grått och trist här.

Jag väntar bara på att snön ska börja single ner från molnen nu. Det hade varit ganska skönt att få mer snö på backen så att de trsit mörka kvällarna blir lite ljusare. Tänk vad mysigt att vara ute och leka i snön, åka kälke, skotta, göra islyktor, dricka varm choklad, åka skoter och grilla korv.

UNDERBART!!

Jag och brudarna tog det lugnt imorse, på med finkläderna och sen till dagis. Hoppas att Emeliesköter sig och visar sig från sin gladaste sida. Att Iza gör det vet jag redan =) Hon kan sin sak.

Alldels strax ska jag i duschen och sen blir det att göra sig fin, ska på lunch med Anna. Mycket trevligt.

Efter det ska jag försöka svänga ihop ngn ny variant av middag som innefattar kyckling. N ville ha med fransk örtkryddning medans jag vill ha ngn form av grillsmak och ungarna vill ha en liten gryta med sås.....många önskemål här i hushållet. Får gå in på Ica efter lunchen och botanisera bland kryddorna.


Nu duschen.


Ha en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards