Va?

Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Jennie - 28 oktober 2007 21:13

Det fick vi idag, en välbehövlig sådan. 0910 steg vi upp men såklart hade vi glömt bort att ställa tillbaka klockan en timma  men spela roll....det var sovmorgon iaf. Hela fm har det bara slappats och tagit det lugnt, jag har testat göra chokladrosor av den hemmagjorda chokladpastan och det gick faktiskt ganska så bra. Det kommer bilder så fort jag fått min sambo att föra över dem från min telefon....vilket jag bett honom göra i säkert 2 dagar nu.

Iza har fått nått dille på att vägra äta....hon tjaffsar om att hon inte är hungrig, inte kan äta själv, maten är fel uppskuren, hon tycker inte om maten osv. Varenda måltid slutar med skrik och bråk. För när vi säger att äter man inte får man gå från bordet...ja då skriker hon om det oxå. Det tär verkligen på en.....jag tror inte att de runt om oss riktigt förstår hur allt är. De tycker säkert att vi är superelaka med henne för att det blir bråk titt som tätt......men vad ska vi göra? Vi kan ju inte låta henne ta över helt och komma undan med allt.....slippa äta, slippa städa, låta henne vara otrevlig med folk osv. Man måste ju säga åt henne och visa var gränsen går. Men det är så himmla trist för stämningen blir så himmla dålig så man vill knappt vara hemma mer. Det är faktsikt en lättnad när hon får gå på dagis och leka. Tur att det finns...trsit bara att det är få femton timmar....

Emelie stackarn blir ganska så bortglömd och undanskuffad.....det känns som att vi inte hinner med att se henne och de framsteg hon gör. Hon har iallafall börjat att rulla runt ganska mycket, gåstolspremiär hade vi ju i Fredags och det älskade hon, nu kör hon omkring baklänges här i huset - hon tittar runt och njuter av att kunna se allt från ett annat (och säkert roligare) perspektiv.

Tre tårtbeställningar har jag kommande vecka =) snakca om spännande =) Hoppas att de grejer jag beställt från nätet kommer snart =)

Ovido - Quiz & Flashcards