Va?

Alla inlägg under februari 2008

Av Jennie - 20 februari 2008 15:31

Idag har vi:

  • Vaknat 0530
  • Ätit frulle alla 3 damer i hushållet
  • Fört Iza på dagis
  • plockat lite här hemma
  • Promenerat till Ica o handlat (jag o Emelie)
  • Ätit lunch
  • Hämtat Iza
  • Lagat köttgryta & ris
  • Pratat i telefonen med Therese Läääääääääääääänge

Nu ska jag snart väcka Emelie, duka fram på bordet o så ska det ätas middag. Smaskens.

Kommer mer uppdateringar sen.

Av Jennie - 20 februari 2008 08:32

Friskis & Svettis passet igår. verkligen roligt och det känns i min otränade kropp kan jag säga =)

Igår var det startpass som provades och imorgon ska vi testa ett baspass. Sen bestämms det vilket pass som ska gästas iallafall 2 ggr/vecka.

Jag försöker äta nyttigare och mindre portioner samt rågflingsgröt till lunch. Hoppas att det börjar ge resultat. Men jag kommer även att unna mig allt som jag gillar.....dock i måttliga mängder.

Vad säger ni om jag börjar lägga upp ett litet enkelt schema här? Med vad jag har tränat o ätit? Så kan ni peppa, skälla, hejja...ja vad ni vill =) Är jag lodig så får ni ge en redig utskällning och påpeka att det var inte många dagar sedan en person frågade om jag var gravid igen...hur kul är det?

Jag ska röra på mig varje dag. De dagar jag inte går på F&S pass så är en liten promenad grejen för mig. Ok?!!

+ att jag ska väga mig varje måndag. Jag tänker dock inte skriva startvikten utan bara ned (o ev upp)gång. =)

Nu ska jag ta mig en liten tuppis medans Emelie ännu sover.


Over and out........

Av Jennie - 19 februari 2008 14:37

Det ska jag minsann gå på idag kl 19.00

Det är väl dax att försöka hitta något som man verkligen gillar att göra förutom att promenera. Idag har jag varit o prommat med Emelie i vagnen en sväng. Vi var väl ute en 30-40 minuter och skådade runt här på Lompis. Sista biten innan vi var hemma höll den lilla stackaren på att somna sittande =) hur söt som helst.

Sen har jag hunnit med att baka frallor till maten och nu gjort korvsoppa. Finfint =)

Måcktjäpp.

Ska ner till finaste systeryster nästa helg. Åker på Fredag morgon och återvänder hem på Söndag eftermiddag. Det ska bli hemskans kuligt =)

Var som ganska länge sen jag var där. Särpning på mig.

Eftersom N jobbar eftermiddag o helg den veckan så behövs barnvakt fixas. Farmor var klar så nu är det bara mormor som ska tillfrågas.

Ja ja......skriver väl kanske mer här sen =)


Av Jennie - 18 februari 2008 12:11

berätta gärna hur era dagar ser ut.

Ja 'även ni som inte är det just nu men har varit det får gärna dela med er.

Av Jennie - 18 februari 2008 12:02

inlägg......

kan man sätta lösenord på vissa inlägg på denna blogg?

Av Jennie - 18 februari 2008 09:40

Igår var vi ut och åkte lite skoter. Snacka om lyxigt att få glida i pulkan =)

Var till Luossabacken och fikade o hade trevligt. Sen bar det av hem igen. Fixning o sen till jobbet. Jobbade till 2130, kom hem, glodde lite tv o sov.


Av Jennie - 16 februari 2008 14:55

Det minsta nöjd. Det känns int bra. Och då måste man göra ngt åt saken. Tråkigt som fan. Men det går inte att stillatigande bara låta saker hända.

Nä.


Av Jennie - 15 februari 2008 14:35

Ännu en fredag.

Vi har inte gjort desto mer idag. Pysslat på här hemma. Dammsugit och torkat golvet. Nelson har rensat röravdelningen i köket/diskbänken. I vattenlåset fann han ett miniskatbo utav en glasspinne, tändstickor, diverse plast-pappersbitar...inte undra på att det har runnit bort dåligt *s*

Snart ska jag åka upp på Rost o jobba. 15,30 - 21,30. Ska bli kul.

Imorgon är det väl en runda på marknaden som gäller.


Vad gör ni för kul idag då?

Ovido - Quiz & Flashcards